Selasa, 19 Mac 2013

Nurul,1 Borneo,dan Gas Helium???

Asssalamualaikum sayang2 cik sekalian :D


Hari ni banyak mende kite nk share kat korang tau. Excited tak?? {jawablah eya bagi mnyedapkan ati cik yg berbunga2 nih xP}


kelmarin kakak sepupu cik dari Penang datang. kira best jgaklah dia dtg sbb ada teman cik nak borak2 selain dari borak ngan pmbantu rumah. heheheh. anak2 dia yg comel n ohsem tu pulak boleh main2 ngan cik.,ye tak??

so hari ni,kakak sepupu cik yakni kakak jedah n suami dia bawak cik n anak2 doirang g 1 borneo. sampai je kat 1 borneo tu,kakak sepupu cik hulurlah sehelai not rm20 utk cik beli2 apa2 yg cik nak. hee.. ni yg wat cik happy semacam ni,ape taknye,kene belanja. hikhikhik. so dgn duit tu cik belilah sebatang eyeliner memandangkan adk dh kehabisan eyeliner. haa...

-halau lipas yg tetiba muncul mengganggu-

lepaih tu,kakak cik bawak g secret recipe plak. ni lh peluang keemasan utk cik mlantak kek n minum hot chocolate! thanks kakak jedah! :D cik orderlh chocolate cheesecake.. lazatnya toksah nk ckp lh,mmg sehingga menjilat pinggan! {ketara sgt cik ni gelojoh pulak yeee. hakhakhak}.

lepas tu,kitorang ronda2 d segenap ruang yang ada kat 1 borneo tuh. dah lah besar gedabak mall tuh,kalau org yg ade penyakit semput ikut kitorang,dh lama pengsan.. tapi kaki cik nih,kira dah biasa jalan2 kot{mula dh nk perasan cik nih}.. ape cik kisah.. hakhakhak

sesampai kitorang kat 1 tempat permainan budak2 nih,mata cik tetiba bercahaya melihat 1 benda yg cik nak sgt nk beli: belon terapung!!!! {lompat mcm cik semua,eksaited tahap gaban nih! xP}

bukan apa,cik bkn nak sgt main belon tuh.. cik nak makan belon tuh. dah lama ngidam nak makan belon terapung.. ok. kidding. hakhakhak {buuuuu cik nurul buuuuu}

cik nak sedut gas kat dalam belon tuh,sebab cik ade lh nampak 1 video kat youtube ni,kalau sedut belon yg ade gas helium tuh boleh wat suara kita jadi kecik. lawak benor cik tgk org kat video tuh. so dgn azam dan tekad cik berazam nak cuba jugak buat suara jadi kecik utk beberapa minit tu. so tanpa memikirkan harga belon tu.. {rm5 je pon}.. cik belilah 1 belon tuh n senyap2 bawak g belakang tmpat permainan budak2.

dengan tamak halobanya,cik sedut bebanyak gas dalam belon tuh {biar betul cik nih!!}. and cik cuba bersuara,tapi suara cik tak kecik pon? cik sedut sekali lagi,tetap sama tak jadi. dengan hampanya cik buang belon yg masih bersisa sedikit angin tuh. hampa tau. dahlah cik dh pening2 kekenyangan gas helium (walaupun cik sedut tak lah banyak mana) tp dalam hati rasa nak gelak pon ada.  hahahahahah.

pulang je kat rumah,cik msg lh sorang abg angkat cik nih,tanya mcm mana nak buat suara kecik guna gas helium. abang amer nama dia.. rupanya lepas sedut gas tuh kena tahan nafas beberapa minit! (abg amer ckp laa). cis!! patutlah cik buat tak menjadi{gelakkan cik lettew}. abg amer ckp lg,bahaya gas helium tu(tu cik tau,wat rosak sel otak n lebih teruk mmbunuh sel2 otak),tapi bila abg amer bgtau yg gas tuh boleh bawak maut,cik tergamam seketika,patutlah cik rasa pening semacam.. O.O

so.. cik ni dikira mcm nakal tahap budak2 lah ea. huu.. kesimpulannya di sini,bila kita hendak try sesuatu mende yg kita dh tau ade kesan2 sampingan,kene tanya org yg lebih arif dulu n tau mcm mana cara2nya. kalau tidak,haaa jadilah mcm cik yg nak sangat buat suara kecik guna gas halium tuu.. soo para pembaca belog cik yakni sayang2 cik sekalian,jgn cntohi apa yg cik buat tau. bahaya. mesti tau caranya mcm mana. lgpon kalau kita sedut gas helium tu dgn cara yg betul,ia tetap ada kesan sampingan yakni membunuh sel2 otak.. kita xnak jd kurang cerdik kan??

so,walaupun ada lwaknya citer yg cik share ni,tp ada pengajarannya. hee. ingat,jgn cuba2 sedut gas helium semata2 nak wat suara kecik. ada caranya tuh,mybe lbih terperinci lg dari apa yg abg amer ckp sbb dia pun rasanya x pasti sama ada cara tu betul atau tak,jgn cuba2 tau.. nakal pon nakal jugak tapi ada hadnya,jgn smpai memudaratkan diri sendiri (macam cik hari ni,huu)

terima kasih sebab sudi baca :)

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum, nurul..ne blog baru saya..blog yg lama sdh sy delete :)

    BalasPadam

Hak Cipta Terpelihara Milik Cik Nurul
Hak Cipta Terpelihara Milik Cik Nurul